Skip to content →

Kompozytorzy

Malin Bång – ur. 1974, mieszka w Sztokholmie. Szwedzka kompozytorka, założycielka zespołu Curious Chamber Players. Studiowała kompozycję na Academy of Music in Piteå, Universität der Künste Berlin, Royal Academy of Music w Stockholmie, Göteborg University oraz na kursach Voix Nouvelles w Royaumont, Summer Academy Schloss Solitude, Forum for Young Composer Ensemble Aleph, Darmstädter Ferienkurse, u takich osobowości jak Brian Ferneyhough, Gérard Grisey, Philippe Manoury, Philippe Capdenat, Chaya Czernowin, Walter Zimmermann. Jej utwory były wykonywane na m in. Ultraschall Festival 2014, Klangforum Wien, Impuls festival przez Ensemble Recherche, Wittener Tage für Neue Musik, przez Ensemble Nikel na Donaueschinger Musiktage i Nadar Ensemble na Darmstadt Ferienkurse, a także przez Faint Noise na Huddersfield Festival. Komponowała m in. muzykę na zamówienie Radio-Sinfonieorchester Stuttgart na koncert z okazji 80. urodzin Helmuta Lachenmanna. Jej muzyka skupia się na badaniu ruchu i energii, swój materiał muzyczny dobiera ze względu na tarcie umożliwiające stworzenie spectrum nieprzewidywalnych i kontrastujących akcji – od ledwie słyszalnych po agresywne. Często stosuje obiekty akustyczne dla wzbogacenia świata dźwiękowego oraz ukazania, że wartość muzyczna może być kształtowana przy użyciu najrozmaitszych środków dla artystycznego celu.

Wojtek Blecharz – ur. 1981. Od 2012 roku jest kuratorem festiwalu Instalakcje w Nowym Teatrze w Warszawie, który prezentuje instalacje dźwiękowe, performatywne, rzeźby dźwiękowe, video, teatr muzyczny i inne. W 2012 otrzymał nagrodę-stypendium za „doskonałość w kompozycji” podczas Międzynarodowych Kursów Muzyki Nowej w Darmstadt, w 2013 został jednym z laureatów konkursu kompozytorskiego IMPULS w Grazu, w 2012 został nominowany do Paszportów Polityki w kategorii muzyka poważna, w 2013 roku został nominowany w kategorii kultura i sztuka w plebiscycie PKN Orlen „Polacy z Werwą” oraz w plebiscycie 3 Programu Polskiego Radia „Kulturysta Roku”. W 2013 roku opera-instalacja Transcryptum, zamówiona u Blecharza przez Teatr Wielki Operę Narodową w Warszawie, została nominowana jako miejsce i wydarzenie roku do nagrody gazety wyborczej „Wdechy”. Blecharz ostatnio komponował dla zespołu Kwadrofonik (Warszawa), Orkiestra z Zakazanego Miasta (Pekin), Klangforum Wien (Wiedeń), Royal String Quartet (Warszawa). Ostatnio utworu Blecharza wykonywane były na festiwalu Warszawska Jesień, Salzburg Biennale, MATA w Nowym Jorku, czy Muzeum Sztuki Współczesnej w Tel Avivie.

Ewa Fabiańska-Jelińska – kompozytorka, muzykolog, ur. 1989, Toruń. Absolwentka kompozycji (z wyróżnieniem) w Akademii Muzycznej w Poznaniu, w klasie prof. Zbigniewa Kozuba. Od 2012 roku kontynuuje naukę kompozycji w Universität für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu u prof. Reinharda Kargera. Stypendystka Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Prezydenta Miasta Torunia i Miasta Poznania; laureatka programu stypendialnego MKiDN Młoda Polska 2012 oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w r. 2012/2013. W ramach projektu MKiDN „Zamówienia kompozytorskie” (2012) jej kompozycja Offenbarungen und Eingebungen została wydana przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne i wykonana przez Orkiestrę Polskiego Radia Amadeus pod dyrekcją Agnieszki Duczmal (2013). Współpracowała także z Orkiestrą Filharmonii Poznańskiej. Jej utwory były wykonywane na wielu festiwalach m.in. „Probaltica”, „Poznańska Wiosna Muzyczna”, a także w Czechach, na Słowenii, w Holandii, a także w Stanach Zjednoczonych (Project 21, Bass Music Center, Oklahoma City University). Jest członkiem Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich.

Arturo Fuentes – ur. 1975, meksykański kompozytor mieszkający w Europie od r. 1997. Studiował w Mediolanie i Paryżu u Franco Donatoni i Horacio Vaggione, aktualnie mieszka i tworzy w Wiedniu i Innsbrucku. Jego aktywność obejmuje muzykę instrumentalną i elektroniczną, jak również teatr muzyczny i film. W ciągu ostatnich lat wydał 2 monograficzne płyty CD z utworami w wykonaniu ensemble Phace i Ensemble Recherche (Neos) oraz płytę z Diotima Quartet (dla wytwórni Kairos), a także DVD  z utworem taneczno-muzycznym Grace Note (Kairos), z udziałem zespołu tańca Liquid Loft Ensemble Phace oraz legendarnego austriackiego artysty Güntera Brusa – utwór prawykonany na festiwalu Wien Modern 2012. Jego muzykę zamawiają i wykonują Ensemble Intercontemporain, Zafraan, Ensemble Lucilin. Interesują go także sztuki wizualne – ma na swoim koncie filmy krótkometrażowe, które sam reżyseruje i produkuje.

Matías Hancke ur. w Buenos Aires, mieszka w Londynie, gdzie ukończył doktorat z kompozycji w King’s College. Tworzy muzykę instrumentalną i elektroakustyczną, współpracuje z artystami innych dziedzin, jak video-art i taniec. Jego muzyka jest obecna w Ameryce Północnej i Południowej oraz w Europie. Z kompozytorem Teodoro Crombergiem tworzy laptopowy duet Señales e Intersecciones, skupiający się na grze pojęć ciągłości i fragmentacji.

Jenny Hettne – ur. 1977 w Göteborgu (Szwecja), szwedzka kompozytorka muzyki akustycznej i elektronicznej. Studiowała na Academy of Music and Drama, Göteborg University, a także Hochschule für Musik Hanns Eisler, Berlin (2007), Gotland School of Music Composition. Szczególny nacisk w swojej twórczości kładzie na kwestie związane z brzmieniem i barwą dźwięku. Jej muzykę wykonywały dotychczas Musica Vitae, Gageego, Norrbotten Neo, The Peärls Before Swïne Experience (Sweden), Caput, Duo Harpverk (Iceland), The Griffyn Ensemble (Australia), ensemble dissonArt (Greece) i Chamber Ensemble New Music in Ukraine. Blisko wspólpracuje z instrumentalistami jak Duo Harpverk (płyta „The greenhouse sessions” z r. 2012), Per Tengstrand (Krusning Skiktning  na fortepian i orkiestrę z r. 2013. While she was dreaming na skrzypce i taśmę jest utworem wynikłym ze współpracy z Karin Hellqvist, podobnie jak Tinkles, clinks and heavenly metal prawykonane w Kopenhadze w r. 2013 przez Faint Noise: Karin Hellqvist, skrzypce, Anna Petrini, flet kontrabasowy i Malin Bång, obiekty dźwiękowe, elektronika. A swarm came in from the dark na skrzypce i zespół zostało prawykonane przez Karin Hellqvist i Gageego! w marcu 2015.

Dobromiła Jaskot – ur. 1981 w Toruniu, kompozytorka, doktor sztuki muzycznej (2011), do 2015 adiunkt Akademii Muzycznej w Bydgoszczy i kierownik studia elektroakustycznego Pracownia Dźwięku. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ernst von Siemens Musikstifung, Collegium Europeaum Jenense. Laureatka konkursów kompozytorskich i pianistycznych. Jej kompozycje wykonywane są na festiwalach Warszawska Jesień, Other Mind Festival w San Francisco, Ultra Schall w Berlinie, Musica Electronica Nova we Wrocławiu. Współpracowała m. in. z Ensemble Modern, Sinfonia Varsovia, Orkiestra Muzyki Nowej, Del Sol Quartet, Kwartet Śląski, Talking Drum, Andrzejem Bauerem, Wojciechem Michniewskim czy Rudigerem Bohn. W r. 2006 w Operze Narodowej w Warszawie miała miejsce prapremiera jej interaktywnej opery kameralnej „Fedra”. W roku 2009 uczestniczyła w rezydencji artystycznej Djerrasi Composer Artists Program w Kalifornii.

Dominik Karski – ur. 1972 kompozytor, doktor kompozycji na University of Melbourne, na Universität für Musik und Darstellende Kunst Wien. Laureat Albert H. Maggs Composition Award I ABC Young Composers’ Award. Uczestniczył w ISCM World New Music Days Trans-it 2004 w Szwajcarii, Gaudeamus Music Week w Amsterdamie, w Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim im. A. Panufnika w Krakowie (I nagroda), Akademie Schloss Solitude w Stuttgarcie oraz w forach międzynarodowych Le Nouvel Ensemble Moderne: FORUM 2000 (Australia/Kanada) i 2001 Rencontres de musique nouvelle (Kanada). Wydana przez dB Productions w Szwecji płyta Anny Petrini z utworem D. Karskiego Superb Imposition na kontrabasowy flet prosty otrzymała nagrodę „Nutida Sound” Best Contemporary Music CD of 2012.

Bartosz Kowalski-Banasewicz – ur 1977, Warszawa, studiował w klasie kompozycji Mariana Borkowskiego w Akademii Muzycznej w Warszawie, którą ukończył dyplomem z wyróżnieniem. Jest także absolwentem Podyplomowych Studiów Muzyki Filmowej, Komputerowej i Audiowizualnej w Akademii Muzycznej w Łodzi. Obecnie pracuje jako adiunkt na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Laureat licznych krajowych i międzynarodowych konkursów kompozytorskich Jego Symfonia okręgów (Symphony of the Circles) została zakwalifikowana przez międzynarodowe jury w Zagrzebiu do wykonania na Światowych Dniach Muzyki „Chorwacja 2005”, corocznym festiwalu organizowanym przez Międzynarodowe Towarzystwo Muzyki Współczesnej. W roku 2007 otrzymał II nagrodę na Konkursie Kompozytorskim im. Karola Szymanowskiego organizowanym z okazji 90-lecia Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, w 2010 – I nagrodę na Konkursie Kompozytorskim im. Wandy Landowskiej za utwór Klawitiuda na klawesyn, w 2012 – I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim Krzysztofa Pendereckiego „Arboretum” za Prismatic Shapes na orkiestrę smyczkową oraz I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim „Musica Sacra” za Rex Tremendae. Dwukrotnie otrzymał stypendium Ministra Kultury i Sztuki (1997 i 2006), w roku 2005 otrzymał stypendium Funduszu Popierania Twórczośc Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, a w sezonie 2012/2013 był Kompozytorem-rezydentem Filharmonii Świętokrzyskiej. Jest autorem blisko stu kompozycji, wśród których znaczącą liczbę stanowią utwory symfoniczne, orkiestrowe, chóralne i kameralne. Jako instrumentalista improwizujący (trąbka, kornet, waltornia, flety proste, fortepian, gitary, instrumenty elektroniczne) bierze udział w licznych koncertach, warsztatach i happeningach. Jet związany z zespołem muzyki improwizowanej „Sonofrienia”. Tworzy również muzykę elektroniczną i filmową, ma w swym dorobku także szereg aranżacji i instrumentacji dzieł zarówno muzyki poważnej, jak i rozrywkowej.

Katarzyna Kwiecień-Długosz – ur. 1978, kompozytorka i tłumaczka. Studiowała kompozycję w Akademii Muzycznej w Poznaniu u prof. Mirosława Bukowskiego, oraz na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (lingwistyka stosowana) i w Akademii Muzycznej w Łodzi (podyplomowe studia muzyki filmowej, komputerowej i twórczości audiowizualnej). W roku 2012 uzyskała stopień doktora sztuki muzycznej w dziedzinie kompozycji. Laureatka konkursów kompozytorskich (Pro Arte we Wrocławiu, Vera Passio w Warszawie, Srebrna Szybka w Krakowie, Reinl Preis 2003 w Wiedniu, Suoni di fiaba w Vittorio Veneto, Alfredo Casella w Sienie). Jej utwory były wielokrotnie wykonywane w całej Polsce i za granicą (Szwecja, Niemcy, Włochy). Była stypendystką Ministra Kultury i Sztuki oraz Deutscher Musikrat. Od 2005 r. pracuje w Instytucie Muzyki na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Zielonogórskiego, gdzie obecnie pełni funkcję kierownika Zakładu Teorii Muzyki.

Tania Lanfer – ur. 1982 kompozytorka i pianistka urodzona w Sao Paulo, w Brazylii, obecnie mieszkająca w San Fransisco. Kończy doktorat z kompozycji na University of California, San Diego.

Mikołaj Laskowski – kompozytor ur. 1988. Od 2013 roku studiuje w Królewskim Konserwatorium w Hadze pod kierunkiem Yannisa Kyriakidesa i Petera Adriaansza, w latach 2009-2014 studiował w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Uczestniczył w warsztatach i kursach kompozytorskich m. in. Pierluigi Billone, Christiana Wolffa, Caroli Bauckholt. Jego utwory były wykonywane m.in. na festiwalach Gaudeamus Muziekweek, Young Composers Meeting, Apeldoorn Masterclass, Musica Polonica Nova, Musica Electronica Nova, Gdański Festiwal Muzyczny. Laureat konkursów kompozytorskich, m. in. Generace 2012, Young Composers Meeting 2013, w 2014 roku otrzymał Stypendium im. Witolda Lutosławskiego. Współpracował z renomowanymi europejskimi zespołami: musikfabrik, Asko|Schönberg, orkest de ereprijs, TWOgether Duo, Kwartludium, Slaagwerk Den Haag, Doelen Quartet, Ensemble Gending i in. Gra na magnetofonach w duecie sultan hagavik.

Frederik Neyrinck ur. 1985 w Belgii, kompozytor i pianista. Fortepian studiował m.in. w Brukseli u Pieta Kuijkena, zaś kompozycję u Marco Stroppy. Współpracował z wieloma belgijskimi i światowymi zespołami muzyki współczesnej (jak np. Neue Vocalsolisten, Odysseia Ensemble) jako kompozytor i wykonawca, a jego utwory wykonywane były na całym świecie (w Melbourne, Nowym Jorku, Brugii, Antwerpii…). Od 2013 r. jest członkiem Platypus Ensemble.

Jesper Nordin – ur. 1971 w Sztokholmie (Szwecja) jest jednym z ważniejszych szwedzkich kompozytorów, a w ostatnich latach zdobył międzynarodowe uznanie. Jego muzyka, ze wzgledu na jej silne oddziaływanie emocjonalne oraz wykorzystywanie elementów tradycyjnej szwedzkiej muzyki ludowej, a także rocka i muzyki improwizowanej jest wykonywana na całym świecie oraz obecna na antenach rozgłośni radiowych całego świata. Utwory Nordina wykonywali dotychczas m in. Kent Nagano, Daniel Harding i Pierre-André Valadeoraz orkiestry takie jak BBC Scottish Symphony Orchestra, Sinfonieorchester Basel, szwedzkie i fińskie orkiestry radiowe. Był też kompozytorem-rezydentem Szwedzkiego Radia w latach 2004-2006, a także stypendystą Stanford University, gdzie studiował i pracował pod kierunkiem Briana Ferneyhough w CCRMA studio. Jest twórcą opartej na własnej technice kompozytorskiej aplikacji iOS app Gestrument używanej przez wielu artystów na świecie do tworzenia muzyki w stylistykach od elektroniki po techno i jazz. Za utwór calm like a bomb otrzymał wiele nagród międzynarodowych, w tym także prestiżową rekomendację na Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów UNESCO.

PRASQUAL – ur. 1981 w Chełmży, absolwent ZSM im. K. Szymanowskiego w Toruniu, mieszka i pracuje w Kolonii. Kompozytor, architekt dźwięku, dyrygent, pianista. Studiował kompozycję w Poznaniu, Kolonii i Düsseldorfie, brał udział w kursach kompozytorskich u Briana Ferneyhough, Petera Eötvösa, Christiana Wolffa, Marka André i wielokrotnie u Karlheinza Stockhausena. Osobisty kontakt z Karlheinzem Stockhausenem i jego dziełami miał duży wpływ na myślenie PRASQUALa o muzyce.

PRASQUAL pisał na zamówienie Opery Wrocławskiej, DeutschlandFunk w Kolonii, Teatru Wielkiego w Poznaniu, Städtische Bühnen Münster, Opery Narodowej w Warszawie, Deutsche Kammerphilharmonie Bremen, Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu oraz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. Był stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (trzykrotnie), Kunststiftung NRW, Landu Dolnej Saksonii, DAAD, Deutsche Bank Stiftung w ramach programu Akademie Musiktheater Heute, Ernst-von-Siemens Musikstiftung i Deutscher Musikrat oraz dwukrotnie stypendium ZAiKSu. Główne obszary jego zainteresowań to dzieła sceniczne, muzyka mikrotonalna, muzyka elektroniczna i ruch muzyki w przestrzeni.

W czerwcu 2013 roku w Cité des Utopies, w Saline Royale (Francja) zaprezentował szkice architektoniczne do piramidy 16 głośników, w której będzie zrealizowana pierwsza część projektu operowego ORLANDO: ARCHITEKTURA CIEMNOŚCI (planowana na 2016/17). PRASQUAL był rezydentem festiwalu Ostrava New Music Days (2013). Ostatnie zrealizowane w Polsce projekty PRASQUALa to muzyka do baletu „Nevermore…?” (zamówienie Opery Narodowej)  „5 Śpiewów z Klatki“ do tekstów Tadeusza Różewicza w Operze Wrocławskiej (przy wsparciu MKiDN oraz IMiT), ARCHITEKTURA ŚWIATŁA do własnego tekstu (produkcja Polskiego Teatru Tańca i Akademii Muzycznej w Poznaniu przy wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Instytutu Muzyki i Tańca oraz Kunststiftung NRW).

Gerald Resch ur. 1975 w Linzu, studiował kompozycję w Wiedniu, Kolonii i Grazu (m. in. u Yorka Höllera i Beata Furrera), a także muzykologię, filozofię i historię sztuki. W roku 2012 załozył stowarzyszenie “Musik im Raum” (Muzyka w przestrzeni”). Laureat licznych nagród, takich jak Österreichisches Staatsstipendium für Komposition (2003), Anton Bruckner Stipendium des Landes Oberösterreich (2004), Wiener Symphoniker Stipendium (2007), Schwerpunkt-Komponist przy festiwalu Wien Modern (2011). Jego muzyka czerpie inspirację z codziennych sytuacji i obserwacji świata otaczającego.

Joakim Sandgren – ur. 1965 w Sztokholmie (Szwecja). W latach 1991-1998 studiował kompozycję w Royal College of Music w rodzinnym mieście. W r. 2000 Sandgren ukończył kurs Composition et d’Informatique musicale w paryskim IRCAM-ie, a w r. 2004 uzyskał tytuł magistra w zakresie kompozycji z zastosowaniem komputera na Uniwersytecie Paryskim pod kierunkiem Horation Vaggione. Jego utwory były dotychczas wykonywane m. in. przez: Ensemble Itinéraire (Paris), Ensemble 2e2m (Paris), Court circuit (Paris), Archaeus (Paris), Taller Sonoro (Seville), Champ d’Action (Brussel), Caput (Reykjavik), In Extremis (Strasbourg), Modern Music Ensemble (Sydney), Ars Nova (Malmö), Musica Vitae (Växjö), Gageego! (Göteborg), MA (Norrköping), Curious Chamber Players (Stockholm), Sveriges Radio Symfoniorkester (Stockholm). Od roku 2008 Sandgren pracuje nad cyklem 15 utworów na instrumenty z elektroniką.

François Sarhan – ur. 1972, kompozytor francuski. Studiował kompozycję u Briana Ferneyhough, Jonathana Harveya, Magnusa Lindberga, Philippe Manoury’ego, Tristana Muraila. Pracował w IRCAM (1997-98). Jego utwory wykonywane są na najważniejszych festiwalach nowej muzyki: Musica (Strasbourg), Donaueschingen, Wittener Musik Tagen, Ars Musica (Brussels), Holland Festival, Maerzmusik (Berlin), przez takie zespoły jak Ensemble Modern (Frankfurt), Ensemble Recherche, Ictus Ensemble, Ensemble Intercontemporain. Jest znany z tworzenia utworów muzyczno-teatralnych i multimedialnych, które sam wykonuje i w których występuje. Zajmuje się także sztuką video. http://www.fsarhan.com/

Tomasz Skweres – ur. 1984 w Warszawie, kompozytor i wiolonczelista, absolwent Universität für Musik und darstellende Kunst Wien – Wydział Kompozycji u Chayi Czernowin i Detleva Müller-Siemensa oraz Katedra Wiolonczeli u Stefana Kropfitscha (JESSTrio) i Valentina Erbena (Alban Berg Quartett). Zwycięzca Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego J. Reinla, laureat drugiej nagrody na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim Deusche Hochdruckliga, dwukrotny zwycięzca Konkursu Kompozytorskiego na utwór obowiązkowy na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej J. Haydna. Jego utwory wykonywano m.in. na festiwalach: Wien Modern w Austrii, Biennale Bern, Klangspuren w Austrii, Music Festival GoslarHarz w Niemczech, Musikalischer Sommer in Ostfriesland w Niemczech, Bienal Música Hoje in Curiciba w Brazylii, Komponistenmarathon w Wiedniu, a także w Chinach, Meksyku, USA i na Ukrainie. Wielokrotny stypendysta austriackiego Ministerstwa Kultury i Sztuki, szwajcarskiej fundacjii ThyllDürr Stiftung, austriackiej fundacji CzibulkaStiftung. Utwory Tomasza Skweresa publikuje wiedeńskie wydawnictwo Doblinger.

Simon Steen-Andersen – ur. 1976, kompozytor z Danii, mieszkający w Berlinie. Także performer i artysta tworzący instalacje. Studiował kompozycję u Karal Aage Rasmussena, Mathiasa Spahlingera, Gabriela Valverde i Benta Sørensena w Aarhus, Freiburgu, Buenos Aires i Kopenhadze. Jego utwory zamawiały i wykonywały: ensemble recherche, Neue Vokalsolisten Stuttgart, SWR Orchestra, Orkiestra Filharmoniczna Radio France, Ensemble Ascolta, JACK Quartet, Ensemble Modern, Oslo Sinfonietta, 2e2m, Donaueschinger Musiktage, Ultraschall, Wittener Tage für Neue Kammermusik, Klangforum Wien, Collegium Novum Zürich, ICTUS, Arditti, London Sinfonietta, Intercontemporain, asamisimasa. Jego twórczość oscyluje między muzyką instrumentalną, elektroniczną, sztuką video a performance’m. Często wykorzystuje w muzyce dźwięki konkretne – przedmioty codziennego użytku, obiekty własnej konstrukcji. Fascynuje go fizyczność brzmienia oraz choreografia wykonawstwa muzyki. http://www.simonsteenandersen.dk/

Johan Svensson – ur 1983, szwedzki kompozytor, założyciel i kierownik artystyczny zespołu Mimitabu. Studiował kompozycję na Universität für Musik und darstellende Kunst w Grazu, Norwegian Academy of Music w Oslo, Academy of Music and Drama w Gothenburg oraz na kursach mistrzowskich Darmstädter Ferienkursen für neue Musik,  Impuls academy, pod kierunkiem m.in. Klausa Langa, Pierluigi Billone, Beata Furrera, Asbjørna Schaathun i Ole Lützow-Holma. Jego twórczość sytuuje się w obszarze między muzyką akustyczną a elektroniczną. Ze względu na zainteresowanie relacją dźwięku i fizycznych sposobów jego wydobycia oraz mechanicznymi zjawiskami w muzyce instrumentalnej, jego twórczość często zawiera alternatywne sposoby wytwarzania dźwięku za pomocą środków elektronicznych przez np. kontrolowane komputerowo solenoidy (cewki powietrzne wytwarzające pole magnetyczne). Jego muzyka była wykonywana między innymi na festiwalach muzyki współczesnej ULTIMA Oslo, MANCA, Nordic Music Days, Sound of Stockholm przez takie zespoły jak Ricciotti ensemble (Amsterdam), Norwegian Radio Orchestra (Oslo) czy Athelas Sinfonietta (Copenhagen).

Katarzyna Szwed – kompozytorka, ur. wiosną1980 w Krakowie. Studiowała kompozycję w klasie Marka Stachowskiego oraz teorię muzyki u Krzysztofa Szwajgiera w Akademii Muzycznej w Krakowie, którą ukończyła w 2006. Ukończyła również kompozycję w konserwatorium w Rotterdamie ucząc się u Petera-Jana Wagemansa i Klaasa de Vriesa. Od niedawna jest też szczęśliwą posiadaczką dyplomu Doktora Filozofii Uniwersytetu w Birmingham. Swoje umiejętności doskonaliła podczas kursów kompozytorskich między innymi w Schloss Trebnitz, Donaueschingen oraz w IRCAM-ie. Była stypendystką Miasta Krakowa, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego a także Nederlandse Fonds for Podium Kunsten. Współpracowała między innymi z takimi zespołami, jak Nordlys Ensemble, Orchestra Temporanea, Nieuw Ensemble, Asko Ensemble, Nostri Temporis, Quartet New Generation, Osterreichisches Ensemble Fur Neue Musik, Silva Rerum, New Babylon czy zespół głośników Birmingham Electroacoustic Sound Theatre (BEAST). Więcej informacji na stronie www.katarzynaszwed.pl i soundcloud.com/katarzyna-szwed.

Katarzyna Taborowska – ur. 1974 studiowała kompozycję u Bogusława Schaeffera i Lidii Zielińskiej, doskonaliła warsztat podczas Międzynarodowych Warsztatów Muzyki Współczesnej w Krakowie/Stuttgarcie; Acanthes 2000, prowadzonych przez paryski IRCAM. Jej utwory były wykonywane na wielu festiwalach muzyki współczesnej, m.in.: „Poznańskiej Wiośnie Muzycznej”; „Warszawskiej Jesieni”, „Musica Polonica Nova”, „Biennale Sztuki dla Dziecka” w Poznaniu, „Festiwalu Muzyki Elektronicznej i Komputerowej ACOUSMANIA”, Festiwalu Muzyki Współczesnej w Chile, XVI „Festival Forest Czech Republic” oraz Festiwalu „Audioart”. Pracuje na stanowisku asystenta w Poznańskiej Akademii Muzycznej. W centrum zainteresowań kompozytorki leży poszukiwanie nowych brzmień, poszerzanie możliwości instrumentów akustycznych o elektronikę, muzyka improwizowana, live electronics oraz połączenia muzyki z obrazem video. Jej utwory były emitowane przez Progrm 2 Polskiego Radia, Radio Beethoven (Chile), Radio Monalisa (Holandia) i Radio Merkury Poznań.

Sławomir Wojciechowski – ur. 1971, Łódź; kompozytor, publicysta i tłumacz. Studiował m .in. w Stuttgarcie teorię muzyki i nowych mediów u Matthiasa Hermanna oraz kompozycję u Marka Stroppy. Uczestnik kursów m.in. Helmuta Lachenmanna, Briana Ferneyhougha, Karlheinza Stockhausena, Klausa Hubera, Louisa Andriessena, Pawła Szymańskiego i Irvina Arditti. Stypendysta Donaueschinger Musiktage, ZAiKS oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jego utwory wykonywane były przez Radio Sinfonieorchester Stuttgart, Zementwerk, Junge Musik Berlin, a także m.in. Mika Svobodę, Wernera Taube, Wu Wei’a. Jako wykonawca („ad hoc-spieler” na niekonwencjonalnych instrumentach) występował m.in. z orkiestrą radiofonii SWR, Kölner Philharmoniker, Bamberger Symphoniker. Uczestniczył też w nagraniu opery Helmuta Lachenmanna Das Mädchen mit den Schwefelhölzern (realizacja partii taśmy) w Staatsoper w Stuttgarcie (2001). W 2007 współorganizował Festiwal „Musica Electronica Nova” we Wrocławiu. Jako publicysta i tłumacz współpracuje z „Ruchem Muzycznym”, „Glissandem” oraz Polskim Radiem.

Joanna Woźny – ur. 1973 w Zabrzu, ukończyła kompozycję na Universität für Musik und darstellende Kunst w Grazu u Beata Furrera. Wyróżniona m. in. nagrodą miasta Graz w dziedzinie muzyki, nagrodą za dorobek artystyczny Uniwersytetu w Grazu, SKE Publicity Preis, Erste Bank Kompositionspreis. Jej utwory wykonywane były przez takie zespoly, jak RSO Radiosymphonieorchester Wien, DSO Deutsches Symphonie-Orchester Berlin, Monachijska Orkiestra Radiowa, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Klangforum Wien, Ensemble Mosaik, ensemble recherche, Ensemble ascolta, Ensemble Courage, PluralEnsemble, Ensemble PHACE, die reihe. Muzyka Joanny Woźny wykonywana była m.in. na festiwalach: „Wien Modern”, Ultraschall Berlin, „Warszawska Jesień”, „Musica Polonica Nova”, Klangspuren Schwaz, Musikprotokoll Graz, Forum Neuer Musik w Kolonii, Festival Eclat Stuttgart, ISCM World New Music Days 2013.Mieszka w Austrii.

Paulina Załubska – ur. 1984. Kompozycję ukończyła z wyróżnieniem na Akademii Muzycznej w Krakowie u prof. Krystynę Moszumańską-Nazar i prof. Anny Zawadzkiej-Gołosz, kontynuuje na macierzystej uczelni studia doktoranckie u prof. Marka Chołoniewskiego. Naukę instrumentacji pobierała u prof. Krzysztofa Pendereckiego, uczestniczyła w wielu międzynarodowych warsztatach kompozytorskich prowadzonych przez m.in. przez Kaiję Saariaho, Dieter Macka, Pera Norgarda, Francoisa Sarhana a także Pawła Mykietyna, Martę Ptaszyńską, Tadeusza Wieleckiego. Na Akademii Muzycznej w Łodzi przy współpracy z Państwową Wyższą Szkołą Filmową, Telewizyjną i Teatralną ukończyła także studia podyplomowe na kierunku Muzyka filmowa, komputerowa i twórczość audiowizualna. Utwory Pauliny Załubskiej wykonywane były w Polsce, jak i za granicą (Czechy, Grecja, Niemcy, Włochy, Ukraina). Interesuje się łączeniem różnych mediów: instrumentów, elektroniki oraz wideo. Od dłuższego czasu kompozytorka fascynuje się stwarzaniem nowej przestrzeni brzmieniowej dla żywych instrumentów za pomocą łączenia ich z elektroniką.

Rafał Zapała – ur. 1975, kompozytor, pianista, perkusista i muzyk live electronics. Doktor sztuki muzycznej (2012). Uczestniczył w kursach mistrzowskich: kompozycji filmowej Jana A.P. Kaczmarka w Instytucie Rozbitek (2006), muzyki Karlheinza Stockhausena w Kurten (2008), Acanthes w Centre Pompidou Metz, pod kierunkiem Tristana Muraila, Beata Furrera i kursach „Deep Listening“ z Pauline Oliveiros i kompozycji u Catherine C. Hannix w STEIM w Amsterdamie (2012) oraz warsztatach ze Zbigniewem Karkowskim w SME Akademii Muzycznej w Poznaniu (2012). Jego kompozycje prezentowane były m.in. na festiwalach „Warszawska Jesień” – koncerty koła młodych, „Sound screen“, „Poznańska Wiosna Muzyczna“, „Contem.Ucha“, Susaa Festival (Dania), Made in Chicago Festival, Ale Kino! i EmuFest 2012 w Rzymie. Jest założycielem zespołu muzyki współczesnej  an_ARCHE NewMusicEnsemble oraz fundacji an_ARCHE. Jest autorem rozdziału dot. live electronics w książce pt. Handbook of Interactive Audio opublikowanej przez Oxford Press. Współtwórca polskiej ekspozycji narodowej „Post-Apocalypsis”, która otrzymała złoty medal 13. Praskiego Quadriennale 2015.

Wojciech Ziemowit Zych – ur. 1976, odbył studia w zakresie kompozycji w klasie Marka Stachowskiego w Akademii Muzycznej w Krakowie (dyplom z wyróżnieniem). Swoje umiejętności doskonalił od 2001 do 2002 podczas studiów podyplomowych pod kierunkiem Petera-Jana Wagemansa w Konserwatorium w Rotterdamie. Uczestniczył także w wielu kursach kompozytorskich, m.in. w Radziejowicach, Gdańsku, Buckow koło Berlina, Darmstadt (2008). Był stypendystą Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (1999). W 2006 uzyskał stopień doktora sztuki. W 1996 otrzymał II nagrodę na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim dla uczniów średnich szkół muzycznych w Tarnowie, zaś w 1997 – III nagrodę i wyróżnienie na VI Konkursie Kompozytorskim im. Adama Didura w Sanoku oraz wyróżnienie na Konkursie Kompozytorskim im. Tadeusza Bairda. Otrzymał także zamówienia kompozytorskie od Fundacji Przyjaciół „Warszawskiej Jesieni”, Radia Niemieckiego oraz Związku Kompozytorów Polskich w ramach projektu „60 zamówień na 60-lecie ZKP”. Jego utwory były wykonywane na wielu festiwalach, m.in. podczas Warszawskiej Jesieni, Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich, Festiwalu „Musica Polonica Nova” we Wrocławiu, Festiwalu „UltraSchall” w Berlinie, Festiwalu „Musikhøst” w Odense w Danii. Wojciech Ziemowit Zych pracuje na stanowisku adiunkta w Katedrze Kompozycji na Wydziale Twórczości, Interpretacji i Edukacji Muzycznej Akademii Muzycznej w Krakowie. Od 2006 do 2008 był członkiem Komisji Repertuarowej Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”.